Klachtenafhandeling Cliënten
Wat jammer dat u niet tevreden bent. Graag leren wij hiervan, maar wij vinden het ook belangrijk dat uw signaal de leidinggevenden of het bestuur bereikt. Zo blijven wij transparant.
Wat kunt u doen als u niet tevreden bent?
Uw gevoelens van onvrede of een klacht kunt u het beste direct aan ons kenbaar maken. Hieronder leggen wij uit op welke wijze u dit kunt doen.
Contact met de medewerker en/of de leidinggevende
Allereerst kunt u uw klacht of onvrede bespreken met de direct betrokken medewerker, de leidinggevende van die medewerker of het kantoor van Senas Zorg. Door uw klacht aan de medewerker, leidinggevende of kantoor te melden, stelt u hen in de gelegenheid hier direct iets mee te doen. Van de medewerker of leidinggevende mag u verwachten dat zij uw klacht serieus oppakken en dat zij op korte termijn op uw klacht ingaan, doch uiterlijk binnen 6 weken.
Klachtenfunctionaris
Wanneer u niet tevreden bent met de geboden oplossing, of wanneer u de klacht niet aan de medewerker of leidinggevende kenbaar wilt (of kunt) maken, kunt u contact opnemen met de klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris gaat vertrouwelijk om met alles wat u verteld. De klachtenfunctionaris functioneert onafhankelijk van de SENAS ZORG en is onpartijdig. De klachtenfunctionaris:
Schriftelijk een klacht indienen
Wilt u een klacht schriftelijk indienen bij de klachtenfunctionaris, dan kunt u deze sturen naar:
De Geschillencomissie Zorg
Komen Senas Zorg en u er samen niet uit, dan kan de klacht worden voorgelegd aan de Geschillencommissie Zorg.
Kijk voor meer informatie over de Geschillencommissie Zorg en de klachtenprocedure op: https://www.degeschillencommissiezorg.nl/clienten/zorgcommissies/zorg-algemeen/ .